300 unge til UKM fylkesfestival 2024

26.–28. april samles ungdommer på Otta til tre dager med musikk, kunst, litteratur, film, dans, gaming og mye mer.

Masse glade barn og unge på en scene. - Klikk for stort bildeDet blir garantert høy stemning på Otta når UKM fylkesfestival 2024 arrangeres. Her fra fjorårets festival på Hamar. Bjørn Filip Kjeldsen Holm.

I hele vår har unge vært med å arrangere, stått på scena, vist frem kunst, laget mat og heiet på hverandre under Ung kultur møtes (UKM). Nå er tiden kommet for at de som ble sendt videre fra sin lokalmønstring får møte andre ungdommer fra hele Innlandet!

26.-28. april samles altså over 300 ungdommer på Otta til tre dager med musikk, kunst, litteratur, film, dans, gaming, workshops, mat og masse sosiale aktiviteter – kort sagt alt som har med ungdom og kultur å gjøre!

Fire forestillinger

Det blir fire forestillinger gjennom helga.

• 82 sceneinnslag
  • 45 kunstnere skal stille ut verkene sine
  • 25 ungdommer skal jobbe bak scenene
  • 15 ungdommer skal styre kamera, ta bilder og lage reportasjer

Det vil bli servert 2880 tallerkener med mat og alle ungdommene sover på Otta videregående skole og Otta ungdomsskole.

Åpningsshowet er åpent for alle

Selve åpningsshowet er i parken i Otta sentrum med gruppa DÅM kl. 20.30 på fredag! Åpningsshowet er åpent for alle.

Landsfestival i Bodø

Etter endt festival vil 44 ungdommer få tilbud om å bli med på landsfestivalen i Bodø i slutten av juni.

UKM er et av Norges største satsingsområder innen ungdomskultur. Det er en festival for, av og med ungdom.

Fylkesfestivalen 2024 arrangeres av Innlandet fylkeskommune i samarbeid med kommunene i Nord-Gudbrandsdalen.

Les mer på ukm.no/innlandet